Hitam Putih Kehidupanku

Hitam Putih Kehidupanku

AdikBijak.com

AdikBijak.com
Pendidikan Awal Si Manja anda bermula di sini!

Monday, August 9, 2010

Terbaek dari Jeti KSB!

Salam semua,


[Mode bertenang krn anakanda ku tersayang sudah pon belayar ke kayangan.Penat berkejaran kat taman petang tadi.Sampai mengamuk2 tak nak masuk umah.]


Hari ni rezeki sangat murah,umpan joran suamiku mengena malam tadi.Sekali angkat,ikan jenahak yang seberat 1.5 kg!
Rezeki dapat makan spesies ikan mahal.Kalo cari kat pasor,maunya RM20++ sekilo.Untung juge ada suami yang suka memancing ni.
***pancing ikan je tau,bukan pancing tut######.No..No..No..tidak sekali-kali oke!


Bukan mancing jauh-jauh pon,die mancing kat dlm plant kilang.Aikkk,dlm kilang minyak pon ada tempat pancing ka?
Hahahahaa..ade,sape kate xde.FYI,my husben keja jaga tangki minyak kat terminal pelabuhan.So,ade lah jeti kat situ.Mancing juz nak elak ngantuk keja memalam buta,2-3 pagi.
***keja jaga tangki x boleh tido,karang jadi pape kes..nak kena menjawab ngan orang atasan,x ke naye name nya tu??


Inilah hasil pancingan suamiku selama dua malam ni..macam-macam spesies ikan ado!


Terbaek dari laut

*****

****



Kerapu ade.jenahak ade,ikan tanda pon ada.
Rezeki..Rezeki


Kat Kemaman ni,bab-bab ikan+sayur-mayur sgtlah bes sbb semuanya fresh+terbaek dari ladang.Walopon sedikit mahal,tapi berbaloilah jika masak di dapur sendiri.Boleh lagi dlm kategori berjimat!Kalo dapat ikan segar,bakar+cicah air asam pon dah cukup menyelerakan.Memang sgt manis rasa ikannya.
***dah ade orang yang kecur air liur ke bace entry ai ni?heeee


Futnot:Next entry ai share nga u all seme resepi sup ikan yer..juz simple recipe,but very tasty+marbeles!

4 comments:

.::Mama_alya::. said...

Fuh...jelesnyer dpt ikn pancing sendiri...ni yg tbe2 rs nk ajk Syed memancing gk ni...hehe

.::NiK's WiFeY n MoMmY::. said...

best nya......mesti fresh kan..nanti kalau suami lin outstation ke sana, lin ikut la..singgah mkn ikan fresh kat rumah mas..hehehe kat sini, suami lin balik keje, bau ammonia je..tak tahan, busuk!hehehe

Masrina binti Alim said...

Dina,

Bagus juge idea dina tu.drpd syed duk main game,yg x mendatangkan pape hasil tu..baek g mancing..dpt gak makan ikan fresh..kan?berbaloi-baloi..

Masrina binti Alim said...

Nik,
you're welcome..sila lah jemput dtg yer kalo dah sampai kemaman ni..boleh kenal rapat lagi ngan Nik..gusip2 gitu..auwww..bes nye kan?