Hitam Putih Kehidupanku

Hitam Putih Kehidupanku

AdikBijak.com

AdikBijak.com
Pendidikan Awal Si Manja anda bermula di sini!

Monday, August 30, 2010

Sejak ada anak ni,mulut ku ini asek berbunyik saje.Adam jangan itu,adam jangan ini..macam bertih jagung dah jadiknyer :((

Salam..


Korang ada masalah yang sama x?


Semenjak ada anak,lebih-lebih lagi sejak Adam dah pandai macam-macam ni mulut si ibu ni asek bercakap saje.Ntah ape yang saya bebel kan pon saya x tau.kekadang tu,siap nga high pitch lagi.Tak kira dah pitching lari ke tak,main hentam saja!


Dan skrip yang paling kerap disebut tiap-tiap hari,


"Adam,jgn main tu..pot-pet-pot-pet.."
"Adam jgnlah macam ni..bla-bla-bla.."
"Adam,Ummi x suke la macam ni..pot-pet-pot-pet.."


Hari-hari duk ulang skrip yang same,x bosan ker?
Kalo lah jiran dengar,alahai malunyer aku..agaknye dia mesti heran,anak kecik lagi tapi asek lah duk bercakap mak cik sorang nih.
yerla,beria duk membebel bukan Adam tuh paham pon kan.Tapi macam dah jadi satu habit lah plak.Mesti nak bercakap jugak walopon dah tau Adam x paham.Rasa cam ringan jer mulut ni nak berceloteh itu ini.
Agaknya mcm nilah bila dah jadi mak-mak ni kan?Mulut laju jer bercakap,memang x heran dah pakai lesen ape.
[ker saya jer yang mcm tuh?korang macam mana erk?]


Tak kisahlah kan kalo dah jadi habit pon.Asalkan x bercakap benda-benda yg x elok sudahlah depan anak-anak,nanti mempengaruhi kelakuan dan pemikiran dia pulak.-ve..


Nak tau ape reaksi Adam kalo saya larang dia buat sesuatu?
---Tengok ni---

Duk buat muka macam ni,Ummi yang tengah berapi nak marah pon boleh gelak tergolek- golek tau!



5 comments:

zue @ annaleeya said...

dah ader anak gitula gayanyer.... adam dah beso sket nnti, ummi adam bulih jadik tarzan plak.... hahaha!!!!

Masrina binti Alim said...

waaa..jadik tarzan???/
haaa..ni musti kak zue memg senior lah kan??heee

Pinky Pixie said...

bdk2 kecik mmg cmtu kot kak.. hehe.. dr dia jd pndiam je plak.. x happening nnti..=)

Masrina binti Alim said...

first be a mother..rasa pelik plak bila jd mcm ni.takotlah akak jer yg over x mcm mak2 lain kan..kalo akak yg over,kenalah ubah perangai sket kot..heee

.::NiK's WiFeY n MoMmY::. said...

hahaha tak pe la bertih jagung je mas..sweet apa~~~ :P tapi tu la..lin pun penah rasa apesal la aku jd suka membebel pulak ni..penangan anak2 la tu jwb nya..hehe tak over la mas..dah tu tugas kita~ karang dia buat benda bukan2, luka ke..jatuh ke..sape yg susah..mama jugak~ hehehe

bole jadi DJ da kot..bole ckp laju semacam kita nih! haha ;)