Hitam Putih Kehidupanku

Hitam Putih Kehidupanku

AdikBijak.com

AdikBijak.com
Pendidikan Awal Si Manja anda bermula di sini!

Thursday, July 22, 2010

Macam mana lah Ummi nak berehat,kalo macam inilah gayanya :((



Siapa pulak yang buat hal kali ni???
Heeee..takda siapa-siapa pon yg carik pasal ngan saya sebenarnya.


Cuma cam biasalah,ada anak kecil..seorang ibu itu tak kenal erti rehat lagi dah.Pesan amanat BAba terpaksalah Ummi ingkar.So sowiee BAba erk..
Tengoklah apa anak teruna kita dah buat...




Mula-mula,dia makan elok jer sesambil tgk Indahnya Iman@106

______________________

 Bila Ummi tengok dah jadi macam ni..
huhuhuhuhu




HAbeslah snek Ummi dia penyek-penyekkan.
Dia capai sendiri kat atas meja ni..
Mentang-mentanglah dah lebih tinggi dari meja,semua benda dia capai.

Bukan ini sahaja yg dia dah buat..ada lagi 2 kes lain..
Adam dah tumpahkan dan teraburkan bekas lada hitam Ummi.Elok-elok tu pulak,dia pi makan lada hitam tu.
Aiyyyaaa..sedapp ke cayang oiiii!!!Tak sempat nak snap gambo tadi.Bila nampak jer dia makan lada hitam tuh,Ummi teros terkejar amik penyapu+penyodok..
Dan lagi satu kes,sepahkan buah anggur.Mula-mula elok jer dia makan,pastu dilenyek-lenyekkan kt atas lantai.Penuh ruang depan TV dikerjakannya.Uhuk..uhukkkkk


HAri ni saja,dah 4-5 kali mop lantai.Tuh blom masuk ngan tumpahkan susu segala.
Inilah cabarannya jadi ibu beranak kecilkan.Sabau ajo lah haiiiii..
Tapi xpolah hai,apo pon yang Adam buet..Ummi x marah dan Ummi tetap sayang kat bucuk mashem Ummi sorang ni haaa..



Moke yang buat Ummi x tahan nak gomol-gomol iye..
Eiiiii..gewaaaammm ahhhhh


Aseklah berkepit ngan botol susu iye tuh.AL-maklumlah dah jadi minuman peberet iye skang ni.
Berbaloi-baloi Ummi kasik minum Pediasure.Walopon mahal,asalkan Adam suker..tak kesahlah.


Pipi iye dah tembam.Berat pon dah naik sekilo lebih.
Cubit sket.Eiiiiii...



Nyammm..Nyammmm..Nyammmm 
Botol syusyu besar kemain lagi,11 oz.Yang 9 oz dah tak cukup lagi dah.


p/s:Ini bukan mengadu domba yer..saje berceloteh di petang hari.Apa pon,tanggungjawab ini digalas dgn seikhlas mungkin.Jangan salah faham yer semua..Peaceeeeeeee!!!!




Tetiba umah jadi sunyi sepi..pandang kiri kanan..eh,mana anak aku ni???Bila panggil,x menyahut pon.Nebes mak nyahhh...
Rupa-rupanya dah tergolek kat depan TV..dah krohhhhhhh..krohhhhhhhhh..
Tido rupanya anak Ummi ni...Penat agaknya kan...Melasak sehari suntuk.Bolehlah Ummi mandi dan solat ngan amannya.Takda orang nak tarik sejadah Ummi lagi..ehhhheeeeee

3 comments:

fantaghirolynn said...

haru biru dibuatnya kalo anak2 senyap membisu..
kadang2 anak2 ni diam ada projek... hehhehe

Masrina binti Alim said...

btol2..kalu deme senyap semacam jer tu,better g tengok..mmg ada prijek besar la tu kan..heee

Masrina binti Alim said...

btol2..kalu deme senyap semacam jer tu,better g tengok..mmg ada prijek besar la tu kan..heee