Hitam Putih Kehidupanku

Hitam Putih Kehidupanku

AdikBijak.com

AdikBijak.com
Pendidikan Awal Si Manja anda bermula di sini!

Saturday, May 22, 2010

Tang mane kah irasnya Ummi-Adam????

Salam n Selamat pagi semua..

Dah sarapan??Makan ape???Wah...wah..wah..makan nasi lemak yer..heeee
Kami sekuarga makan sempoi-sempoi aje pagi nie..Incik Suami alek dr keja,tapau kuih + teh tarik kat kedai jer.Adam plak makan telur masak separuh,dua biji..
(dalam freezer dah kehabisan stok barang basah..so,tapau ajer laaaa)

Tengahari plak,apa cerrrrr???Mau masak apa yer???Ermmmm..pikir,jgn x pikir...

Rajin pulaks i nak taruk entry pagi ni..heeee..

Oke,berbalik pada tajuk entry i,ramai yg cakap Adam banyak ikut moke i..btol ker???Puas i duk telek-telek..ada kerrrrrr???Tapi,tang mana?????

Cube tengok gambar ni...
Ada iras tak moke kami dua???


Ini adalah fakta+pendapat dari orang lain ttg moke kami dua beranak:
(sekadar pendapat shj..btol ke salah,u all boleh nilai sendirik yer..)

1. Hidung tinggi (mancung) cam Ummi..heee..
(tulun jgn prasan yer wahai hatiiii..ihikkkkk3X)
2.Tinggi+kurus mcm Ummi-skang ni tinggi dia dah 78cm.kalo tgk graf kesihatan bb,mmg ketinggian Adam pd graf yg paling atas skali.
(mayB btol la ek..psl Ummi dia ni pon jenis tinggi+kurus)
3.Bentuk muke+mata,mcm arwah Tok Ki dia (ayah baba)-moke+mata boolat
4.Kulit agak cerah(compare ngan Baba+Ummi laa..heeee)-ikut belah Baba,coz ada adik Baba yg putih melepak org nyer,Acik Nana
5.Kaki+tangan-ikut Baba,jenis kaki+tangan yg berisi..betis n paha Adam besar,sebijik mcm Acik Nor (adik Baba)
6.Perangai+tingkah laku-yg ni blom boleh ditentukan lg la kan,dia pon msh kecik xtau pape pon.Ummi+Baba lah yg kena bentuk dia sebaik mungkin,kan????

Tak kesah la kan walo mcm mana skalipon,yg ptg Adam Khalish adalah anak Ummi+Baba sah n tulen.Ikut moke sape,iras sape tu tak ptg.Anugerah yg kami syukuri di sepanjang hidup ini.Syukran Ya Allah!!!!!
Apa yg penting skali,kami sayaaaaaaang sgt dekat permata hati pengarang jantung kami ni.Tak ada dia,sepi rasanya.Bila dia tido pun,mcm dilanda garuda rumah ni jadi nyer..sunyiiiiii sangat.

Adam Khalish,
Kaulah racun,Kau jualah penawar di hati kami..
Kaulah pengutuh kaseh yg tercipta antara Ummi+Baba..
Kaulah anugerah terindah buat kami..
Kaulah penyambung amal kami.

Kami sayang kamu...................

2 comments:

Mama Qiestina said...

kak yat rase adam bnyk moke ummi diaa :) syomellll n cheeky boi.

Masrina binti Alim said...

Wah,dpt satu undian dari kak yat..yeayyyyy..musti Baba akn rase jeles-jeles ayam kalo dia bace..heeeee
mekaseh kak yat...*__*