Hitam Putih Kehidupanku

Hitam Putih Kehidupanku

AdikBijak.com

AdikBijak.com
Pendidikan Awal Si Manja anda bermula di sini!

Tuesday, August 25, 2009

RAmAdaN DaTang laGi...

Alhamdulilah..syukur ke hadrat Allah yg masih memberi peluang kpd kita semua utk sama2 menyambut n menjalankn ibadat di bulan Ramadhan kali ini..
Ramadhan kali ini amat berlainan dr Ramadhan ku yg lepas..kalau tahun lepas aku terpaksa berpuasa bersama kwn2 di Johor, tp kali ini aku dpt berpuasa bersama suami...n yg paling best, ada Adam bersama2 kami..puasa tahun lepas, aku masih mengandungkan Adam..ketika itu usia kandungan aku 5 bulan..Alhamdulillah, aku dpt puasa penuh tuk tahun lps..pikir2 balik, kuat jugak aku masa tuh..mmm..balik pd cerita tahun ni, Adam baru pulih dari demam..hampir 2 minggu dia demam..aku n suami btul2 risaukan dia.tp Alhamdulillah,Adam pulih sebaik shj menyambut Ramadhan..kami bawa Adm pulang ke kg aku tuk pstikan Adam btul2 pulih..pas kuar dr spital, keadaan Adam tidak lg 100%pulih..jd aku decide tuk berubat kt kg..maner tau bleh cepat sembuh..
kami balik kg selama 2 hari..hari pertama keadaan Adam msh lg demam n batuk kahak..mlm tuh dia x dpt tdo..asyik nangis sebab batuk terlalu kuat..aku suggest kat suami tuk try cari ubat kat tabib Cina..aku tau satu kedai tabib ni...kedai ubat turun temurun tuk ibu2 di kwsn kg aku..memg ubat dia Alhamdulillah agak berkesan tuk sakit kanak2 n ibu2 pas bersalin...jadi keesokan harinya aku n suami pegi la kedai tabib tuh..nasib baik memg ada ubat khas tuk bmslh kahak..harga dia rm 130..tuk herba yg seberat 20g saja..agak mahal..tp aku n suami x kisah, asalkan dpt sembuhkan bb kami..apa2 pun x per..tokei kedai tu ckp, pas makn bb akn buang air besar yng bewarna hitam n berlendir..balik jer umah, kami terus bg Adam mkn...mlm tuh tdo Adam agak lena..esok pg nya Adam buang air besar, aku cek..sam spt yg Cina tu ckp..kira menjadi la ubat tuh..Alhamdulillah..mlm esoknya pun tdo Adam makin lena.batuk pun kurang..syukur sgt2..
Bangun pg tadi, Adam terus main dgn aktifnya..aku hepi sgt tgk dia aktif smula..Alhamdulillah, Adam makin pulih sepenuhnya...dia dah mula pandai mengesot..n dah pandai wat muka 'huduh'...nih gambar yg aku amik ms Adam tgh galok..
Adam wat muka 'huduh'

...posing cantek punyer!!..

No comments: